Mijn Alaska avontuur!

Weer terug bij het begin

Hey allemaal,

Gisteren precies 2 maanden geleden dat ik vertrok van Schiphol. Wat gaat dat dan snel zeg.. 2 van de 10 maanden zijn alweer voorbij!

Afgelopen week was niet echt heel speciaal. Dit was de laatste week dat ik bij een tijdelijk gastgezin zit. Vandaag komt het 'echte' gastgezin terug en zal ik weer bij hun intrekken. Tot aan januari heb ik dan een vast plekje. In januari moet ik weer 4 weken ergens anders heen. Dat is niet erg, want ik heb genoten van het heen en weer verhuizen. Heb veel nieuwe leuke mensen leren kennen de afgelopen weken.

Ook deze week ben ik weer veel gaan bergwandelen met de gastvader. Was erg mooi. Zeker omdat er afgelopen week plotseling gigantisch veel sneeuw was gevallen. Zelfs voor Alaska was dit best wel erg vroeg in het jaar om sneeuw te verwachten. Het was erg gaaf, want op sommige plekken was er zoveel sneeuw dat het tot boven m'nknieën kwam (!) en ik er zowat in kon zwemmen (!!). Ondanks de kou is Alaska een mooie staat met een prachtige natuur. Ben er heel blij mee dat ik hier geplaatst ben, want een landschap als dit had ik niet aan zien komen.

Door de sneeuw, waar veel mensen niet op voorbereid waren, waren er enorm veel auto's in de berm en veel ongelukken (de rijstijl van Amerikanen heeft hier ook mee te maken, want geloof me, deze mensen kunnen echt totaal niet rijden...). Op school hadden we zelfs last van stroomuitvallen, net zoals je wel is ziet in films als er een aardbeving is, dat alles dan ineens begint te knipperen en aan en uit gaat. Dat gebeurt dus ook bij sneeuwoverlast aangezien deelektriciteit boven de grond zit door kabels zoals je wel is op tv ziet. Al het sneeuw dat daarop terecht komt veroorzaakt die stroomuitvallen.

Een aantal gesprekken die ik met klasgenoten en docenten had ging over Nederland en Europa. Wonder boven wonder wisten een hoop mensen amper wat van Nederland. De een dacht dat het een territorium was, de ander dacht dat Nederlands niet bestond en iedereen Engels praat (wat ik wel een beetje als compliment zag haha). Toen we het over andere landen hadden was er zelfs iemand die dacht dat Kroatië een Aziatische maaltijd was. Als ze je vragen om wat te zeggen in het Nederlands of Duits, dan kijken ze je daarna echt aan van 'wat loop jij nou te lullen dan'. Erg grappig om mee te maken.

Bij een soort rechtbank ding waar we van het vak US History heen moesten, kwam ik een vrouw tegen die veel vrienden in Nederland had. Ze kende Zwolle zelfs, was erg leuk om haar gesproken te hebben. Vaak hoor je wel is dat mensen zeggen dat het Engels van Nederlanders erg goed is, waarvan ik altijd dacht 'dat is gewoon een eigen dunk uitspraak', dit blijkt echt zo te zijn. Veel mensen zeggen dat m'n Engels erg goed is. Zo zei die klasgenoot dat hij dacht dat Engels m'n moedertaal is en zo zei die vrouw bij de rechtbank ding dat ze m'n Engels erg goed vond en ik geen accent had. Dat is erg fijn om te horen en geeft je toch weer even een boost, mensen hebben gelukkig geen moeite met het begrijpen van wat ik probeer te zeggen.

Op school is het ook steeds leuker. Leer steeds meer mensen kennen en maak meer vrienden. Dat maakt het automatisch ook leuker om naar school te gaan.

Nou ondanks dat er niet zo heel veel was gebeurt afgelopen week heb ik er nog een aardig verhaal van kunnen typen volgens mij, haha!

Groetjes uit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Oom Bert Tante Jelly

Hoi Max.
Nou wij vinden het weer een heerlijk verhaal, hebben er van genoten. Wat een compliment zeg,dat je klasgenoot dacht dat Engels je moerstaal is.Twee maanden geleden toen je nog in Nederland woonde,was je al heel goed in de Engelse taal.Wij kijken er niet heel erg van op,dat ze dat denken. Dus de komende drie maanden ben je weer op je oude vertrouwde plekje,is ook wel weer een fijn gevoel!! Wat leuk dat je die mevrouw ontmoette die zelfs Zwolle wel kende.Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is.Nou lieverd nog een hele fijne zondag.Dikke knuffel.Oom Bert Tante Jelly

Ria

Leuk verslag weer Max. Deze keer wisten we al wat verhalen van je. We hebben je gisteren uitgebreid gesproken. Dat was fijn. Mooie uitvinding toch , facetime. Het was net of je bij ons aan de tafel zat.Succes maar weer komende tijd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!