Mijn Alaska avontuur!

Uitwisseling

Hallo en welkom op mijn blog!

Mijn naam is Maxime en ik ben 17 jaar oud. Aanstaand schooljaar, 2015-2016, zal ik een uitwisseling gaan doen naar Anchorage, Alaska, Verenigde Staten.

Iets minder dan een jaar geleden kwam ik door een van m'n vrienden in contact met STS High School, een organisatie die uitwisselingen doen. De wereld verkennen, kennis maken met verschillende culturen, de verschillen in landen zien etc. zijn dingen die ik echt tof vind om te doen. Het lijkt me leuk om later iets internationaals te doen, daarvoor is Engels natuurlijk wel belangrijk, dus een jaar lang 24 uur per dag Engels praten is een hele goeie oefening! Dus ik was welgeïnteresseerd in een uitwisseling.

Samen met mijn ouders zijn we naar een informatiebijeenkomst van STS geweest. Uiteindelijk besloot ik me aan te melden voor een uitwisseling naar de Verenigde Staten. Het duurde even tot de aanmelding compleet was, maar het was ons gelukt! En toen begon het wachten op een gastgezin.

December 2014 begon het wachten. En dan na een hele tijd in spanning te hebben gezeten kreeg ik 14 juli 2015 bericht dat er een gastgezin gevonden was.. in Alaska! Mijn voorkeuren waren Hawaii, California en Florida, en dan krijg je een gastgezin in Alaska. Maar toen ik eenmaal zag waar het was, een grote mooie stad Anchorage, was ik verkocht! Wat ben ik er blij mee zeg, ik kan echt niet wachten.

8 augustus vertrek ik met de andere Nederlandse studenten naar Londen waar we verzamelen met studenten uit andere landen. Vervolgens gaan we naar New York voor een paar dagen om alvast een beetje kennis te maken met de Amerikaanse cultuur (... en natuurlijksightseeing!). 12 augustus vlieg ik door naar Anchorage waar het avontuur gaat beginnen!

Op deze blog zal ik regelmatig updates posten over mijn avontuur.

Groeten,

Maxime

Reacties

Reacties

Joyce Kraan

heeey kanjer,

Alleen de voorpret die we er nu al om hebben...zooo leuk!!! Ik weet zeker dat je een onwijs gaaf (school)jaar gaat hebben in Anchorage met je gastouders en de andere student die er ook komt wonen.
Heeeeel veeeel plezier !!???

Jetjuh

Heyyy max! Wil je even zeggen dat ik super trots op je ben! Ik zal met plezier je blog volgen! Have fun and ENJOYYY!!!! ???????????? jet

Anita Franken

Gaaf man! Ik wens jou heel veel succes en hoop veel op je blog te lezen. Ik ben eigenlijk best wel jaloers, want ik wil ook wel eens keer naar Alaska. Zet 'em op!

Chelsea

Happy for you! Heel veel succes en plezier!!!

Priscilla

Omg!!!! Alleen al bij het lezen van je blog beleef ik de spanning helemaal mee ben echt blij voor je max!!! En ik hou sws je blog 24/7 bij ga je wel missen ????

Surinde

Heeey Max! Super spannend allemaal! Je krijgt het daar vast super leuk! Hou me op de hoogte he haha, ik ga je wel missen hoor

Thom

Heey Maxime, ik zit nu voor vakantie in Amerkia (niet in Alaska maar in Calefornie) en vind het hier nu al super gaaf. Ik denk echt dat je een super jaar gaat krijgen. Vind het wel echt heel dapper van je om op deze leeftijd al een jaar lang in het buitenland te durven 'wonen'. Heel erg veel succes daar en als je terug bent moet je me nog wel al je verhalen vertellen he haha!

Eiberlien

Ik wens je heel heel heel veel plezier! Je gaat het daar vast geweldig vinden! Ga er lekker van genieten. Stiekem ga ik je ook wel erg missen hoor, maar zodra je terug bent zit ik te wachten om al je verhalen en foto's te bekijken!!

Eline van Dijk

Heel veel plezier lieverd! Ik zal je volgen!

Cis Flamand

Maxime heel veel plezier en suc6. Ik ga zeker je blog volgen ????.

Herma van Getsen- Klaassens

Heel veel succes Maxime, ik zal via je moeder vast op de hoogte blijven. Het wordt vast een onvergetelijk jaar!!

Iris Drost

Hey Maxime, heel veel plezier in Amerika, ik ga je zeker missen, we zullen contact houden, en hopelijk nog wel een keer via Skype contact hebben.

Veel liefs van Iris, je maatje

Ria

He Max, je eerste dag zit erop.
Wat een afscheid he op Schiphol.Jedeed het hartstikke goed! We in benieuwd naar je verhalen.
Hoe ging de reis, hoe zijn je medestudenten, wat voor indruk maakte NY op je? Enzovoort , enzovoort.
Maar ik begreep van je moeder: nog geen watsapp contact ????
Nu zit je op je College of Nem Rochelle, New York.
Je hebt inmiddels je campus Tour in the eventing achter de rug.
Kon je je ogen nog wel open houden?
Vandaag dag 2.
Tijd voor je jet-lag. ????
Deze dag is ook best weer intensief.
Je first class en vanmiddag sport !!!
Gelukkig kan je vanavond relaxen bij de. BBQ.
Denk je al in het Engels? ????
Have a Nice day and enjoy!!!!

Ali Bakker, "collega van je moeder"

Ook wij zullen met veel belangstelling je site volgen met alles wat je daar aan het doen bent en gaat doen.
Leuk jongen, geniet met volle teugen ervan.
De foto's laten al zien dat wij nog maar klein zijn in Nederland.

priscilla

hey max je bent al een maand weg omg :O ik mis je echt heeel erg vooral omdat er een jongen in mijn nieuwe klas zit en hij lijkt op jou en hij heet djordi kohl.
ik mis je en heel veel plezier daaar en binnenkort gaan we skypen.
xxx ly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!