Mijn Alaska avontuur!

Goodbye Alaska

Hey allemaal,

Wat heb ik een geweldig jaar achter de rug. Maar helaas komt hier ook een einde aan, en dat is vandaag.

7 augustus 2015: helemaal zenuwachtig onderweg naar Schiphol. Na het afscheid van m'n familie ga ik samen met de andere studenten naar Amerika, waar we een jaar zullen verblijven in een gastgezin.

27 mei 2016: helemaal zenuwachtig ben ik een het inpakken. Het jaar is alweer voorbij. Vanavond neem ik afscheid van mijn geweldige gastgezin en vlieg ik naar Nederland, waar ik mijn familie weer in de armen kan sluiten.

In het begin van het jaar had ik nooit gedacht dat ik zo van Alaska zou gaan houden. Ook had ik nooit gedacht dat mijn gastgezin me zo dierbaar zou zijn. Het leek allemaal zo onmogelijk. Maar nu, de laatste dag van het jaar, weet ik dat het mogelijk is. Ik zie mijn gastgezin als een tweede gezin. Zoals ik ze noem: mom 2.0 en dad 2.0. Alaska is een prachtige staat. De bergen, de sneeuw en de wilde natuur zijn geweldig. Om hier een schooljaar te leven is echt een geweldige ervaring. Nu ik vanavond terug ga naar Nederland, weet ik dat dit zeker niet de laatste keer is dat ik in Alaska ben. Ik zie dit vertrek als een tijdelijk vertrek. Over een paar jaar kom ik zeker terug naar Alaska om een bezoekje te brengen.

Ik heb hier vrienden voor het leven gemaakt, herinneringen om nooit te vergeten en niemand pakt me dat meer af. Natuurlijk waren er ook wel is moeilijke momenten, de momenten dat ik naar thuis verlangde bijvoorbeeld, maar die waren altijd maar voor kort. De dingen die ik hier heb gedaan zou ik nooit hebben gedaan zonder dit jaar. Dit jaar heeft me veranderd. Ik ben niet meer de Maxime die hier 9 maanden geleden aankwam. Ook een beetje aangekomen, maar ja dat hoort er een beetje bij!

Ga jij over een paar maanden naar Amerika of een ander land op exchange? Dan wens ik je heel veel plezier en succes. Het gaat een super jaar voor jou worden.

Ik wil STS High School bedanken voor het mogelijk maken van dit geweldig jaar. Het was het zeker waard en ik ga dit nooit meer vergeten. Natuurlijk wil ik ook mijn lieve ouders bedanken voor het supporten van dit avontuur. Ik hou van jullie mam en pap!

Dit was het dan. Mijn laatste blog vanuit Amerika.

Voor de laatste keer...

Groetjes vanuit Alaska,

- Maxime Kraan

Reacties

Reacties

Moeders

Lieverd, mooi geschreven....
Een hele goede reis en tot zondag!!!!
Love you

Je mam

Olijfolie

Wauw max! Everything sounds amazing!! I will miss you! You know you love me xoxo olijfolie / kindraar / vogelnest

Anne

Wauw wat heb je dit onwijs goed verwoord! Ben echt trots op je lieve Maxime. Je bent van een jonge iet wat onzekere puber die op zoek was naar avontuur en veranderd veranderd in een volwassen man die sterk in z'n schoenen staat en weet wat je wil! Kan niet wachten om gezellig bij te kletsen.

Liefs vanuit Australie

Opa en Ria

Heel mooi geschreven Max ! Het is en nu was echt een superervaring. Zoals je zegt: dat pakt niemand je meer af.
Morgen zien we je weer na bijna 10 maanden. Wat zullen we genieten van je verhalen . We kunnen nu ook zeggen: tot morgen!

Trotse daddy

Prachtig Max.

Wat een schitterend jaar heb je achter de rug. Een jaar waarin je nog zelfstandiger bent geworden. Een volwassen kerel komt terug uit Amerika. Wat een levenservaring heb jij al zeg, ik ben jaloers op je. Ik ben super trots op je hoe goed je het jaar hebt volbracht. Alles zelf georganiseerd en voorbereid, het hele jaar zonder ook maar 1 keer op je ouders terug te vallen. Volledig zelfstandig en verstandig. Geen enkele keer is er iets gebeurt waarbij je het even niet zag zitten. Hoe cool is dat. En dan die ongelooflijk lieve familie Steve and Lou Ann Henning. Wat zijn wij daar ontzettend blij mee. Die hebben je opgepakt als hun eigen kind en je werkelijk overal mee naartoe genomen. Wat een liefde, prachtig!! Straks kunnen we je weer heerlijk in onze armen nemen. Zonder omzwervingen rijden we rechtstreeks naar Gait voor een frikandel speciaal.
Heerlijk thuis, de katten wachten met smart op je. :-)
Tot straks!

Goeie reis.

Oom Bert tante Jelly.

Wat heerlijk om je verhaal weer te lezen en je kan het zo goed verwoorden,heel mooi!! Morgen is de grote dag,dan ben je weer terug in het kleine Nederland en dat bevalt ook vast wel weer goed! Max we verheugen ons er op om je weer te zien!! Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!