Mijn Alaska avontuur!

Graduation: it's almost over!

Hey allemaal,

Het is alweer enige tijd geleden dat ik een bericht heb gepost. Tijd voor een update!

Graduation

Een van de leukste dingen van het hele jaar was dan eindelijk daar: graduation! In een grote arena kregen zo'n 400 seniors hun diploma na 4 jaar hard werken. Ook alle exchange students mochten lopen tijdens graduation. Wel zaten we achteraan, maar dit maakte het niet minder spectaculair.

We moesten ongeveer een uur van tevoren verzamelen in de arena toen alle ouders, vrienden en familie hun plekje in het publiek zochten. Alle exchange students liepen samen en zaten ook in 1 rij naast elkaar. Ik had de eer om als eerste in de rij te mogen lopen. Toen het eenmaal tijd was liepen we de arena binnen waar een paar duizend toeschouwers ons zaten te verwelkomen. Het was enorm groots en heel erg vet opgezet. Na een aantal speeches was het dan tijd: elke senior mocht naar voren lopen, om de beurten, om daar de hand te schudden met het schoolbestuur en het diploma in handen te nemen. Na ongeveer een uur (het waren een hoop seniors) waren de exchange students aan de beurt. Ookal spraken ze mijn naam helemaal verkeerd uit (mak-zie-mu krán), voelde het super om over dat podium te lopen. Omdat graduation zo groots is, voelde het heel speciaal om al die mensen te horen klappen voor jou. Eenmaal van het podium af, kreeg je in plaats van een diploma, een exchange program certificaat, die er best cool uitziet. Toen iedereen was geweest was het dan zover: onze tassel (dat ding wat aan de hoed hangt) mocht naar de rechterkant. Dat betekende dat je echt geslaagd bent. Daarna waren er nog een aantal kleine speeches en optredens, en toen was het afgelopen.

Van alle Amerikaanse dingen is graduation echt het beste. Heb er een schooljaar op moeten wachten, maar het was het wachten wel waard.

Seward

Na graduation hadden we nog maar 2 weken in Amerika over (inmiddels 9 dagen). In deze dagen ga ik met m'n host ouders een aantal tripjes doen om meer van Alaska te zien. Zo zijn we ook naar Seward geweest, een klein plaatje z'n 3 uur van Anchorage vandaan. Het was een hele mooie rit. Steve (host vader), Maline (Duitse exchange student) en ik vertrokken om 7 uur, dus het was nog rustig op de weg en we konden overal stoppen om fotos te maken. Zo kwamen we 2 elanden tegen. Alaska heeft echt een prachtig landschap. Bij foto's zal ik een map aanmaken van Seward.

We gaan nog naar Prince William Sound om een dag een boottrip te doen, naar Homer en Whittier en nog een roadtrip. Heb er heel veel zin in!

Nederland in zicht

Nu het nog maar iets meer dan een week is voor ik weer voet zet op Nederlandse bodem, beginnen alle voorbereidingen voor vertrek zo langzamerhand. Sorteren van spullen, onnodige dingen weggooien en veel keuzes maken. Hoe makkelijk en weinig het inpakken was voor de trip naar Amerika, hoe moeilijk het nu is! Heb m'n bezittingen bijna verdubbeld gedurende het jaar..

Klik hier om de foto's van graduation te bekijken.

Klik hier om de foto's van Seward te bekijken.

Volgende week, voor vertrek, zal ik nog een laatste blog post doen. Nu nog even genieten van de laatste dagen.

Zoals altijd,

De groeten vanuit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Trotse moeders

We kunnen nu echt gaan aftellen..... Leuk leuk. Je moet je blog ook nog wel even op fb zetten.....

Trotse moeders

Geniet van je laatste week! Geef Steve en Lou Ann en mega dikke knuffel van mij.
Love ya

Rianne

Wat een ervaring Maxime! Zo te lezen heb je mooie dingen meegemaakt het afgelopen jaar! Geniet nog van die laatste week daar! Thuis zijn ze denk ik blij dat het bijna zo ver is! ;) Enjoy!

Anita Franken

Gefeliciteerd Maxime en bedankt voor je mooie, interessante verslagen. Ik heb er iedere keer van genoten. Ik wens je nog een paar mooie dagen in Alaska. Je kunt terug kijken op een geweldig jaar! Dat pakken ze nooit weer van je af!

Herma van Getsen-Klaassens

Maxime gefeliciteerd. Je hebt het allemaal knap gedaan. Ik heb bewondering voor je. Het was leuk om mee te lezen. Super!
Goede terugreis en geniet nog maar even.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!