Mijn Alaska avontuur!

Eerste dagen in New York

Hallo,

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige bericht!

Afgelopen zaterdag ben ik gezond en wel aangekomen in New York. Het is super mooi hier! we overnachten in de New Rochelle Campus. Het ziet er erg leuk en kasteel achtig uit. De groep scholieren (80 mensen) is best een leuke groep. Hoe vaak de begeleiders er ook wat van zeggen, de mensen uit dezelfde landen gaan telkens bij elkaar en met elkaar om haha!

Afgelopen zaterdag hebben we het rustig aan gedaan. Na aankomst onze spullen in de kamer leggen. Ik deel de kamer met een jongen uit Zwitserland. We hebben toen veel opdrachten gedaan om elkaar te leren kennen. Toen hebben we een tour over de campus gedaan om alle plekjes te kunnen vinden. Het was al gauw laat dus we gingen eten en vervolgens een welcome meeting doen waar we meer te weten kwamen over New York en het begin van het grote avontuur! Daarna ging iedereen heel snel naar bed, want we waren ongelovelijk moe.

Zondag, vandaag, hebben we best veel gedaan. We begonnen met classes over onszelf, de welbekende comfort zone en verwachtingen. Dat duurde erg lang en was, om eerlijk te zijn, ook niet heel erg interessant. Later hebben we geluncht en informatie gekregen over de Manhattan trip die we morgen en overmorgen zullen doen. Daarna hebben we Amerikaanse sporten gedaan. Voor iedereen die denkt dat American Football leuk is: dat is het dus totaal niet haha! Het is enorm ruig, veel regeltjes en te veel verschillende taken. Daarna cheerleaden. Dat was ook nog best heftig moet ik zeggen! Zeker als je onderaan de piramide zit met iets van 6 mensen boven je! Maar het was niet voor niks: we hebben wel even gewonnen van het andere cheerleader team, onze cheer was het beste. Daarna softbal gedaan. Dit deden we in Nederland op school ook heel veel dus het was voor mij niet echt bijzonder.

Elke keer als je te laat bent, niet Engels praat of een van de andere regels aan het overtreden bent, moet je een liedje zingen. Ik heb ondertussen al behoorlijk wat liedjes gezongen: poesje mauw, sinterklaas kapoentje, alle kleuren van de regenboog, wilhelmus en het wel gefeliciteerd-liedje. Dat zijn er nog al wat dus haha. En we zijn nog maar opnde helft dus ik ben benieuwd hoeveel liedjes ik heb gezongen aan het eind van de New York week.

Eerst hadden we geen internet, aangezien we geen contact mogen hebben met thuis (boeieeee), maar wij Nederlanders zijn zo verslaafd aan internet dat een klein groepje Nederlanders het wifi wachtwoord hebben gekraakt en nu hebben we gelukkig wifi!

Ik zal na de New York trips wel weer wat posten en ook wat foto's toevoegen!

Groetjes vanuit New York,

Maxime

Reacties

Reacties

Chelsea

Super leuk allemaal, niet alleen je engels zal verbeteren dan maar ook je zangtalent en cheerleader talent!!
Veel plezier morgen (en komende dagen), hopelijk heb je het dan al meer naar je zin :)

Mark Kraan

Hey Max,

Handig hoor om via fb je blog te laten zien. Kan ik je mooi volgen. Leuk dat je goed kunt zingen. En uhh cheerleaden tja wat zal ik zeggen.. geniet er maar mooi van!!! Schijt aan de wereld! Ik kijk nu al weer uit naar je nieuwe blog.

Johan Kraan

Hey Maxime,

Leuk om te lezen hoor. Gaaf wat je allemaal doet. Cheerleaden? Hahahaha, ik zie het al helemaal voor me ????. Ik ben nu wl benieuwd naar je volgende blog en foto's natuurlijk. Geniet ervan.
Grtz
Die ouwe van je. ????

Ria

Leuk, je bericht.
We krijgen nu al een goed beeld van wat je meemaakt.!
En dat is in zo'n korte tijd al best veel!
Vandaag je laatste dag NY. Weer even in de schoolbanken, les over US history en vanmiddag terug naar Manhattan en natuurlijk vanavond de river cruise.
Dat wordt weer genieten!
Max, het leven is bij jou nog niet zo verkeerd ????????
Enjoy!!!!

Merle Kraan

Leuk om allemaal te lezen Maxime! Klinkt allemaal erg leuk en mooi. Ben benieuwd hoe je Alaska gaat vinden. Geniet nog even van New York en schrijf maar snel weer een blog ;). Liefs Merle

Fee

Wat leuk! Ik ga binnenkort ook. Heb je de code toevalling onthouden..?

Maxime

Hey Fee, als je geconnect bent met de wifi Connect2CNR, moet je de DNS cijfers veranderen in: 8.8.8.8

Het klinkt heel ingewikkeld dit maar het wijst zich vanzelf. Als het uiteindelijk niet lukt moet je me maar op instagram opzoeken (@maximekraan) dan stuur ik wel een foto haha.

Dan doet de wifi het als het goed is! :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!