Mijn Alaska avontuur!

New York en eerste dagen Alaska

Hallo,

De New York Prep-week zit er alweer op en ik ben inmiddels iets meer dan 3 dagen in Anchorage, Alaska. Wat een geweldige week was het in New York!

Maandag 10 en dinsdag 11 augustus zijn we naar Manhattan geweest en hebben we een hele hoop gezien. Times Square (zowel overdag als in de avond), Wall Street, 9/11 Memorial, Central Park, Fifth Avenue, het Vrijheidsbeeld, een rivier cruise om Manhattan heen, Broadway, Top of the Rocken nog een hele hoop andere dingen. Wat was dat tof zeg! Al die dingen zie je op televisie en ineens sta je daar gewoon echt.

We moesten woensdag al vroeg ontbijten en spullen klaar hebben omdat sommige vliegtuigen al vroeg vertrokken. Blijkbaar hadden we meer baggage mee dan toen we aankwamen in New York, want het lukte maar niet om alle baggage in de bus te krijgen. M'm koffer moest ik daarom ook bij me houden, en dat is best vervelend zitten in een relatief kleine bus. Toen we aankwamen moesten we inchecken. Daarvoor moesten we ieder 25 dollar betalen, wat alleen kon met credit card. Niet iedereen had een credit card, inclusief ik, dusdat was even stressen! Gelukkig konden we de creditcard van iemand anders gebruiken en terug betalen in cash.

Na een tijdje wachten moesten we boarden en gingen we naar Chicago. 2 andere Nederlanders gingen ook naar Anchorage dus we vlogen samen. Maar helaas.. de vlucht had 40 minuten vertraging. Toen we waren geland moesten we rennen naar de gate om onze vlucht te halen. We waren echt net op tijd! Hadden we bijna alleen gestaan op een vliegveld in Chicago..! Vanuit het vliegtuig konden we alprachtige bergen zien.Eenmaal aangekomen in Anchorage werden we allemaal enorm zenuwachtig. En daar stonden alle families en STS leiders op ons te wachten met zelfgemaakt borden! Het was een gek gevoel want je geeft mensen een knuffel en bent blij met ze omdat je bij ze gaat wonen voor een tijdje, terwijl je ze eigenlijk helemaal niet kent. Het klikte gelukkig direct en vervolgens gingen we naar het huis.

Nu een paar dagen later heb ik het naar m'n zin in het gastgezin. We hebben al een aantal leuke tours rond Anchorage gedaan, het Anchorage museum bezocht, de grote soort van nationale tuin bezocht waar Steve werkt als een leider en nog veel meer!

Zondag komt de andere student aan die uit China komt en woensdag begint school. We zijn er al even geweest voor de registratie en maandag moeten we terug komen om vakken etc. te kiezen. Man wat een keus! Ben sowieso van plan om Spaans te nemen. Earth Science en Criminology of zo iets lijken me ook erg leuk. We'll see!

De foto's zal ik opdeze blog en op mijn facebook zetten. Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige bericht! Normaal gesproken als ik in Nederland aan het bankhangen ben en reacties op dingen lees dan is dat dood normaal, maar nu je dan in een ander deel van de wereld zit en iedereen een tijdje niet ziet zijn dat soort dingen erg leuk om te ontvangen.

Volgende week of zo zal ik een volgend bericht plaatsen over de eerste week op school.

Groetjes vanuit Alaska,

Maxime

Reacties

Reacties

Maxime

Nu ik het bericht zo zie is het een beetje lang geworden..!

Joyce kraan

Heeey lieverd,
Wat heerlijk on je enthousiaste verhaal te lezen. En datie lang is....helemaal niet erg!!! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt bij Lou Ann en Steve.
Wat een gave keuze uit de vakken zeg. Volgens mij gaat het een leuk schooljaar worden.
Ik moet je de groeten doen van Geriette. ( moeder van Miel)
Ik ben benieuwd naar al je foto's

Dikke kus
Je mam

Ria

He Max, wat een leuk verslag van die eerste week. En wat heb je genoten zeg. Helemaal geweldig!
En die eerste dagen In Alaska gaan ook al prima.
Niks erg hoor dat lange verslag. Zo krijgen we een goed beeld van wat je meemaakt.
Kom maar op met de rest van je verhalen . We lezen ze graag!
Succes zondag met de kennismaking met je Chinees.
En woensdag met de start van je school.
Ben benieuwd welke vakken je uiteindelijk gaat kiezen.
En ik heb de dresscode die je me gestuurd hebt eens goed bekeken. Geen petjes en vreemde t shirts???? maar dat zit wel goed bij jou!
Weet je al een beetje de weg in die enorme school, main level en lower level......
Nogmaals succes woensdag!

Wendy Slotboom

Hey Maxime,

Wat een mooie verhalen! Heerlijk om te lezen dat je het zo enorm naar je zin hebt. Lekker blijven genieten en vooral regelmatig blijven schrijven! Can't wait to read more! Je foto's zijn ook geweldig, zo genieten we allemaal lekker met je mee. Good luck at school! Ennuh.....wil wel foto's zien van Cheerleader Maxime ;-)!

Merle Kraan

Juist leuk Maxime zo'n lange blog! Vind het erg leuk om je op deze manier een beetje te kunnen volgen. Maar ook nog Spaans erbij, toe maar! Heel veel succes en ben nu al benieuwd naar je volgende blog :).

Annemarie

Wat super leuk om allemaal te lezen :)
Fijn dat het gelijk klikte met je gastgezin en wat leuk dat je nu al zoveel hebt gezien en gedaan.
Veel succes op school straks! Zet 'm op en vooral genieten he;)
Oh enne, spaans zou ik ook nog graag eens willen leren dus misschien kan je me straks wat bijbrengen hihi.

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!