Mijn Alaska avontuur!

Back to school

Hallo,

De eerste schoolweek zit er alweer op! Dat ging echt snel. Wat een rollercoaster was dit zeg.

Eerst maar is even wat uitleg. Een schooldag is verdeeld in 6 'periods', die wij kennen als lesuren. Elke dag hebben leerlingen hetzelfde rooster. School is van 07:30 (!) tot 14:00, dus we moeten er vroeg uit. Ik volg op dit moment de vakken: Astronomy (planeten en universum), Crimonology (wetten en criminaliteit), Spanish (spaans), Pottery (pottenbakken) en Seminar (een mix van Engels, filosofie en US Government).

De eerste dag was een beetje een tegenvaller omdat 'American High School' niet helemaal is zoals je het op televisie en in films ziet. Natuurlijk grotendeels wel, maar de speciale groepjes in de lunch, de leuke lessen etc. is allemaal niet het geval. Het is gewoon een normale school. Het uiterlijk is echter wel echt precies zoals een 'American High School'. En dat is cool!

Mijn locker kreeg ik de eerste 2 dagen niet zelf open. Die slotjes zijn echt lastig. Na veel oefenen lukte het me eindelijk en nu kan ik mijn locker gelukkig zelf open krijgen. Tijdens de lunch (er is hier maar 1 lunch, wat ik persoonlijk veel te weinig vind dus ik eet tussen de lessen door best vaak brood en zo, wat anderen heel apart vinden haha) heeft iedereen een echt typisch bruin lunch zakje wat er best leuk uitziet.

De tweede en derde dag waren steeds leuker omdat je contacten begint te krijgen en je eigen plekje begint te vinden in de school, dat is erg leuk. Er zijn ook best veel mensen die het heel interessant en leuk vinden dat ik uit Nederland kom.

Mijn rooster is op dit moment best chill want het gaat van saai naar leuk. Eerst Astronomy, wat vet saai is, dan Criminology, al iets leuker, dan Spaans, das heel leuk, dan Pottery, wat ook wel leuk is en dan Seminar wat op zich ook wel leuk is. Dus de eerste uren moet ik echt overleven en daarna is het leuker.

Ik ben er wel zeker van dat het een leuk jaar gaat worden. Vandaag al 2 weken weg van huis terwijl het echt voelt alsof ik al maanden weg ben, door alle dingen die ik elke dag mee maak. Het is erg leuk om Amerikanen dingen te leren over Nederland zoals Sinterklaas of gewoon simpelweg Nederlandse plaatsen laten opnoemen. Klinkt heel gek!

Voordat school begon hebben we nog veel gezien van Alaska en we waren zelfs getuigen van een bijzonder iets: voor de 'kust' zagen we ineens een aantal walvissen! En die waren er volgens de bewoners al erg lang niet meer gezien. Dus wij waren echt gelukhebbers!

De temperatuur valt op dit moment nog best mee. Gisteren bijvoorbeeld was het 20 graden en in de zon is dat dan echt heel lekker, omdat het niet zo broeierig is dan in Nederland. Elke dag verliezen we nu 5-6 minuten daglicht, dus het begint snel donker te worden.

Het eten is hier op zich wel lekker, op het brood na. Dat is echt niet te eten hier! Het smaakt zo gek. Dus elke keer als ik brood maak voor school doe ik er gewoon een extra dikke laag of plak beleg op zodat ik het vieze brood niet proef haha. Wat wel heel erg lekker is: Jello! Dat is van die typische pudding die heel erg blubberig is. Echt super lekker!

Mijn nummer is veranderd zolang ik in Amerika blijf, dus ik ben niet meer te bereiken op mijn andere nummer!

Volgens mij heb ik alles nu wel een beetje verteld.. Oh nog 1 ding: als je een reactie achterlaat, doe dan maar geen Emoji's of smileys want dan staat er: ???? haha!

Groetjes Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

Heeey lieverd, wat weer een leuk verslag van je! Je schrijft zo leuk en enthousiast. Leuk om te lezen.
Je had natuurlijk gedacht dat je school zou zijn als 'highschool musical' ....ja das dan denk ik een flinke tegenvaller....maar hoe meer jongens en meiden je kent....hoe leuker het wordt denk ik.
En nu al walvissen gezien?? Wat gaaaaaaf!!!
Jemig ben gewoon jaloers aan t worden!!
ik moet zo werken dus ik zeg dag lieverd. Zondagavond even heerlijk met je skypen samen met Lou Ann en Steve en wij met ons 3tjes....zin in zeg!!
Kanjer, ik ben zooo trots op hoe je het doet!!!!
Love you! Xx
Dikke kus moeders

Papa natuurlijk

Het Maxi taxi,

Heel leuk om al die verhalen van je te lezen. Ik geniet vilgens mij net zo hard als jij. Man wat ben ik trots op je. Grniet ervan schatje. Xxx

Ria

Weer een leuk verslag van je.
Zo blijven we goed op de hoogte, fijn!
Wat een geluk dat jij die walvissen zag.
En dat rare brood.....
Tsja, die stroopwafels he. De allerlekkerste zijn natuurlijk de echte uit Gouda.
Ik wil best daar een voorraad van inslaan hoor. Je zegt het maar......
Succes op school. Ben je nog van plan je vakkenpakket te veranderen of laat je het zo?
Groeten, ook van opa. We zijn trots op.je!!!!

Tante jellie

Even een testje???? kus van jet

Jelly Hageman-Klaassens.

Wat hebben wij weer genoten van je prachtige verhalen,zo blijven we goed op de hoogte van wat jij daar allemaal beleeft.Wat een bofkont dat je de walvissen hebt gezien.Even een complimentje,wij vinden dat je zo lekker ontspannend en gezellig schrijft,heel fijn om te lezen!!Wij wensen je veel succes op school en geniet ervan.Tot de volgende keer.Dikke knuffel tante Jelly oom Bert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!