Mijn Alaska avontuur!

Alweer een maand voorbij

Hey allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties!

Het was gisteren alweer 4 weken geleden dat ik vertrok uit Nederland en het grote avontuur begon. Wat heb ik enorm veel meegemaakt in deze eerste maand zeg.

De eerste toetsen (heten hier quiz en/of test) ook alweer gehad: het schooljaar is nu toch wel echt begonnen en ook huiswerk maken en leren hoort daarbij. Huiswerk is hier wel echt een keer zoveel dan dat we in Nederland gewend zijn, en ik maar denken dat het in Nederland al veel was. Voor elke huiswerk opdracht of gewone opdracht krijg je punten en die tellen mee voor je eindcijfer, dus huiswerk missen heeft dus ook gevolgen voor je eindcijfer.

Obama was in Anchorage (de stad waar ik woon) afgelopen weekend. Helaas hebben we hem niet kunnen zien en was er ook een groot deel van de stad afgesloten, maar live luisteren naar zijn speech was enorm belangrijk voor de mensen in Alaska en dus hebben we dit gedaan wat heeft geleid naar een interessant gesprek over het Amerikaanse politieke systeem.

We hebben ook de eerste meeting met de hele STS exchange students gehad. Alle regels en andere belangrijke dingen werden besproken (o.a trip naar Hawaii of Californië..!) en hebben we de meeste exchange students leren kennen. Iets wat me wel enorm is opgevallen in zowel Nederland, New York en nu in Alaska is dat er meer meiden een uitwisselingen doen dan jongens. Jiaming (host broer), een Deense jongen en ik zijn de enige jongens van de groep van 19 exchange students in Alaska.

Ook hebben we een aantal typische Amerikaanse kenmerken besproken zoals: Amerikanen praten veel (dit is echt zo, je vraagt 1 ding en je krijgt een verhaal van een half uur waar niet je antwoord in voor komt haha), ze zijn erg beleefd door please en thank you en zo heel veel te gebruiken & ook een van de dingen die verteld werden is dat Amerikanen heel 'schoon' zijn. Nou weet ik niet wat de Amerikaanse definitie van schoon is maar Amerikanen zijn dus alles behalve schoon, haha. Ze vinden zichzelf heel erg schoon volgens mij

Tongue Out
.

De Alaska state fair was ook begonnen en daar zijn we heen geweest. De state fair is een soort van feest/evenement dat allemaal typisch Alaska dingen heeft zoals fastfood, kleine winkeltjes, veel vee, veel gewassen en optredens en zo. Ik zou het eerder een boeren festival noemen haha. Het is niet echt wat voor mij.. geef mij maar de stad met winkels en alles in plaats van een varkensrace en zo. Ook Jiaming vond het niet echt heel leuk dus we waren ook niet heel lang gebleven. Maar ja, ben er geweest en heb het in ieder geval een keer meegemaakt!

Op school is homecoming geworden en daar hoort de spirit week natuurlijk ook bij. Elke dag in een thema gekleed naar school komen. De spirit is echter ver te zoeken op Service High haha, de eerste dag was Green & Gold day, de school kleuren, maar niemand leek het echt te boeien buiten de docenten om. Hopen dat er de volgende dagen wat meer spirit is!

Contact gaat makkelijker met facetime omdat de wifi hier niet echt goed is en ik het op de mobiel gewoon met data kan doen, dus als je contact wil of zo dan is facetime het beste!

Het weer begint hier steeds kouder en natter te worden. Ze zeggen hier eigenlijk ook wel lente - zomer - winter - lente, aangezien het in de herfst al zo koud is.

Volgende week zal ik weer een blog plaatsen.

Groetjes vanuit Alaska,

Maxime

Reacties

Reacties

Johan Kraan

Naiz

Jelly Bert Hageman

Wat weer een prachtig verhaal, heel fijn om te lezen. Dat je er nog tijd voor vrij kunt maken, nu je ook veel huiswerk hebt? Maar vandaag hoef je niet naar school hè kun je lekker uitslapen!! Volgende keer een langer briefje,ik heb nu niet veel te vertellen, heb je gisteren net gesproken.Dikke knuffel

Heidi

Wat mooi om te lezen hoe jij alles ervaart en beleefd!
Ook fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.

Kijk uit naar je volgende blog,

Groetjes Heidi

Joyce

Haha topper! Weer een leuk verhaal!!
Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!