Mijn Alaska avontuur!

Verhuizen, Homecoming en 9/11

Hey allemaal,

Allereerst bedankt voor de leuke reacties op het vorige verhaal.

Verhuizen
Zoals de titel al zegt: verhuizen. Het gastgezin gaat op reis voor 3 weken, dus ik zal tijdelijk ergens anders moeten verblijven. Morgen zal ik mijn koffer inpakken en vertrekken naar gezin nummer 1, waar ik tot en met zondag blijf. Dan alle spullen bij elkaar pakken en door naar gezin nummer 2, waar ik 2 weken zal blijven tot begin oktober. Dan kan ik m'n spullen weer pakken en op (eigenlijk terug) naar gezin nummer 3: het gastgezin die dan terug komt.

Homecoming
Een echt typisch Amerikaans iets is dat. Afgelopen week hebben we spirit week gehad met elke dag een thema waar je je naar moet kleden. De 'spirit' is hier echter ver te zoeken aangezien alleen docenten zich uitbundig aan de thema's hielden en leerlingen gewoon in hun normale kleding naar school kwamen, op 1 dag na: de class color dag. Elke grade (leerjaar) had een eigen kleur. Natuurlijk zijn Amerikanen trots op hun status dus iedereen kwam in zijn of haar kleur naar school om dat te showen aan de rest van de school.

9/11
Voordat ik naar Amerika vertrok had ik al helemaal in gedachte hoe uitbundig alle 9/11 herdenkingen zouden zijn en hoe alles het hele nieuws zou bedekken. Dat had ik echter helemaal mis. Op heel 9/11 heb ik geen 1 keer een woord gehoord over heel de aanslag, wat me echt deed verbazen. Amerika kennende dacht ik dat het heel groots zou zijn, maar zelfs in Nederland besteden we er meer aandacht aan dan hier in Amerika zelf!

Afscheid
Het gastgezin had helaas geen plek voor 2 studenten om het hele jaar in huis te nemen. Mijn host broer gaat dus naar een ander gezin, en niet alleen dat maar ook nog is naar een andere school. Hij baalde er zelf enorm van maar helaas zit er niks anders op.

En zo begint het dan ook elke dag kouder en kouder te worden. De temperaturen zijn binnen een week echt al iets van 12 graden naar beneden gegaan of zo. Elke keer als we erover beginnen krijgen we altijd hetzelfde antwoord terug: oh jongen, dit is nog maar het begin!

Groetjes uit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

Wel een gedoe zeg al dat verhuizen....en dat in dec/jan nog een keer?!...en Jiaming ook nig naar een andere school?! Das echt niet leuk zeg.
Kouder ?! Dat beloofd wat max als ze nu al zeggen dit is nig maar het begin....brrrrr
Hsha idd op fb zag je weer van slles tegenkomen over9/11 ... Wat een bak zeg dat je er daar niet eens wat over hoort haha
Ik hoop dat je het naar je zin hebt in de 2 gastgezinnen....veel plezier lieverd!!!
Dikke kus
Je mam

Bert en Jelly

Het is inderdaad een hele onderneming om in drie week ook drie keer te verhuizen. Maar wat een geluk dat jij weer terug kunt naar je gastouders.erg sneu voor die andere jongen dat hij ook nog eens naar een andere school moet. Even terug komend op het llieve briefje van gisteren,lieverd wat kun je het mooi verwoorden,prachtig!!!We.zijn gisteren ( zaterdag) naar de modeshow geweest waar Jet moest lopen ze was erg nerveus, maar ze deed het of ze nooit anders had gedaan t'was heel leuk.Anne en ik hebben er van genoten, Het was ook een heel leuk winkeltje met prachtige kleding,heb daar een mooi vest gekocht.Wij gaan er vast nog eens heen.Putten is een heel mooi stadje om te winkelen er zijn prachtige zaken.Nou lieverd nog bedankt voor je super mooie blog,je houdt ons fijn op de hoogte van al jouw ervaringenen daar genieten wij ook van !! We houden van je!! Dikke knuffel oom Bert tante Jelly

Rolf

Leuk om je via jouw verhalen te volgen Maxime!

Esther

Wel raar inderdaad dat ze eigenlijk minder stilstaan bij 9/11 ik had ook gedacht dat ze er veel meer aan zouden doen ! Succes met alle verhuizingen ! En kijk al weer uit naar je volgende verhaal ! Grt Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!