Mijn Alaska avontuur!

Gezin 2, bergwandelingen en meer

Hey allemaal,

De eerste 2 weken van de 3 dat ik bij een ander gezin woon zijn alweer voorbij. Het inpakken van m'n koffer is echt vreselijk maar het ontmoeten van nieuwe mensen is wel erg leuk.

Gezin 2
De eerste week bij gezin 2 is alweer voorbij. Het zijn erg aardige mensen. Ze hebben 2 honden: Roxy en Honey. Een mix van husky en rottweiler en een kleine hotdog-hond. De honden zijn echt super leuk, alleen schrik ik me wel telkens rot als de bel gaat en de honden keihard gaan blaffen, dat ben ik niet echt gewend aangezien Mason (de hond van het originele gezin) dat niet doet.

Pink Martini's
Vorige week zondag ben ik nog met het andere gezin naar Pink Martini's geweest. Dat is een soort van jazz band of zo. Eerst dacht ik 'neeeee dit gaat echt dood saai worden' maar uiteindelijk bleek het een hele goeie band te zijn en was het erg gezellig. Het noorderlicht was ook nog aan de hemel te zien die avond, niet echt heel fel maar je zag het wel.

De kou en droogte
De temperaturen dalen hier als een speer. Elke ochtend is het al -5 graden tot een uur of 12-1 en het is overdag niet warmer dan 10 graden. Het is ook echt enorm droog in de lucht en dat is niet echt fijn. Mijn handen zijn erg droog en beginnen open te scheuren, dat is echt een irritant gevoel. Heb al heel wat zalf gekocht om te smeren.

Senior stuff
We hebben op school een speciale 'senior sweater' met alle namen van alle seniors erop staan, en dan natuurlijk school naam en cougars (mascotte), en ook mijn naam staat erop! Dus die moest ik natuurlijk wel even kopen. Verder hadden we nog een senior ontbijt wat eigenlijk nergens op sloeg want het was niet echt lekker en enorm vroeg dus dat doe ik niet nog een keer haha. Maar in ieder geval een keer meegemaakt!

Bergwandelingen
Het gezin waar ik nu bij woon zijn echte wandelaars en dat is iets wat ik ook wel vet vind in de bergen. We hebben al een heleboel wandelingen in de bergen gedaan en zelfs 1 keer naar de top van een berg gegaan. Toen we onderaan de berg stonden en ik vroeg of ik naar boven mocht klimmen zei m'n host vader 'jaa doe maar joh ik blijf wel even wachten hier ben beetje moe'. Dus ik ging lekker in m'n eentje naar boven, maar halverwege was ik helemaal buiten adem en dacht echt waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen. Maar ik was zo dichtbij.. stoppen was geen optie! Even later zag ik dat m'n host vader toch naar boven kwam klimmen.

Bijna bij de top was er een stukje dat je niet kon zien wat er boven achter was, en ik had al een aantal sporen gezien van dieren dus ik was nogal bang dat er misschien een dikke beer tevoorschijn zou komen dus heb ik daar 10 minuten getwijfeld of ik wel verder zou gaan! Uiteindelijk dacht ik oke gewoon doen en ben toen gegaan en gelukkig was er geen beer te bekennen! Wat een prachtig uitzicht was dat zeg. Het was ook best warm boven op de berg, ondanks alle sneeuw. Kon gewoon rustig jas uit doen, handschoenen uit en zo.

Peter from the Neverlands
Op school heb ik een nieuwe naam gekregen: Peter. Omdat 'Netherlands' een beetje lijkt op 'Neverlands' van Peter Pan, hebben mensen me zo genoemd. Heb nu behoorlijk wat namen: Maxime, Mexine, Mex, Peter en zo voort. Iedereen die het anders uitspreekt! Best grappig.

Nou volgens mij is dat alles wel van afgelopen week. Volgende week komt m'n originele gastgezin terug en zal ik weer naar hun toe verhuizen.

Ik zal ook een aantal nieuwe foto's plaatsen.

Groetjes uit Alaska

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

Heeey lieverd,
Wat leuk om je belevenissen weer te lezen. Wat maak je toch allemaal gave dingen mee. Zelfs al een berg beklommen! Jeetje mooi hoor. De fotos die je hebt laten zien zijn ook schitterend. Wel fijn dat volgende week je vaste gezin weer thuis komt.
Op school heb je ook je draai gevonden!? En cool zeg zo'n trui. Mooie herinnering!
Ik geniet van je leuke blogs!!!!
Btw hier in nederland hebben we nog best heerlijk weer:)
Overdag heerlijk zonnetje en s avonds koelt het wel hard af. We hebben de houtkachel ook weer in de kamer staan, en natuurlijk heeft ie ook al gebrand;)
Doeg lieverd!! Dikke kus van je mam

Johan Kraan

Wow, echt saai. Jij maakt ook niks mee????????.
Super om te lezen hoor. Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat je oog in oog staat met een beer.
Geniet ervan vent. ????

Rolf

Leuk om je verhalen te lezen!

Oom Bert Tante Jelly

Hey Maxime.Wat weer een prachtig verslag van al je belevenissen,t'sjonge jonge wat een ervaring ben jij rijker zeg!!!! Leuk hoor een trui met alle namen van de senioren,school en mascotte.Wat stoer van je om die berg te beklimmen,het uitzicht was natuurlijk schitterend.Nou nog een keer je koffer in en uit pakken en dan zit je voor-lopig weer op je eigen stekkie.Wel vervelend dat je zo'n last hebt van je handen door de kou.Goed blijven smeren hoor!!!! Nou Max we kijken uit naar je volgende verhaal!!lieve groetjes Oom Bert Tante Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!