Mijn Alaska avontuur!

Mooses Tooth, schaatsen en meer

Hey allemaal,

Alweer een week terug bij m'n echte gastgezin. Het is erg fijn om terug te zijn. Over 7 en een halve maand naar huis... de tijd gaat sneller dan ik van tevoren dacht!

Afgelopen woensdag samen met Mika na heel wat jaren weer geschaatst. Maar 3 keer gevallen in iets minder dan een uur.. valt mee toch?

Tongue Out
Het was wel erg leuk om te doen, maar eencarrière in schaatsen zit er voor mij niet in denk ik.

Op school gaat het prima. Sta voor alles vakken een A (10), behalve voor Criminology. Criminology is echt geen reet aan, en het is nogal lastig om goed op te letten als het je totaal niet interesseert. Gelukkig is het een semester vak, dus nog ongeveer 40 dagen of zo en dan heb ik dat vak nooit weer (hoop ik).

Inmiddels heb ik ook de vakken voor het volgende semester gekozen. De helft van alle vakken die ik heb ik het eerste semester zijn jaar vakken, dus die heb ik automatisch het tweede semester. Voor de rest heb ik (natuurlijk) criminology ingewisseld voor painting, koken ingewisseld voor US government en heb ik pottery opnieuw gekozen. We zullen ongeveer hetzelfde gaan doen maar dat maakt me niet uit aangezien het een geen-huiswerk klas is, dus dan vind ik het allemaal wel prima om het allemaal nog een keer te doen!

En ook deze week toen ik kennis ging maken met mensen en ik zei dat ik in The Netherlands woon, kreeg ik het antwoord: 'oh nice! is that in the UK?'. Waar wij in Nederland best veel aandacht besteden aan topografie, doen ze dat hier dus totaal niet heb ik inmiddels wel door haha.

Vrijdag avond films gekeken met een vriendin, ookal kon ik niet helemaal wakker blijven bij de tweede film en heb dus geslapen op hun bank haha. Maar het was wel gezellig! En zaterdag avond ben ik samen met de andere uitwisseling studenten van STS naar Mooses Tooth geweest. Dit is een pizzaria die als 3e staat op de lijst van beste pizzaria's in Amerika. Zo speciaal was het niet eens eigenlijk. Maar wel lekker. We waren een echt internationaal groepje: 2 uit Nederland (inclusief ik), 1 uit Zwitserland, 1 uit Finland, 1 uit Zweden en 1 uit Nieuw Zeeland!

Ook heb ik nog met papa en mama wezen facetimen. Was erg leuk, ik hou van jullie mam en pap (en Dominique natuurlijk)!

Kiss

Maandag een van de spannendste dingen tot nu toe: de kapper. Het zal vast wel goed komen alleen straks verstaan ze me verkeerd en kom ik kaal thuis... Ben dus al druk bezig met plaatjes zoeken op google om even duidelijk te maken hoe ik m'n haar wil!

De temperatuur begint hier wonder boven wonder weer te stijgen, en daar zijn de mensen hier helemaal niet blij mee. Het schijnt niet goed te zijn voor het land en de natuur als er geen strenge winter komt. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de winter. Voor mij is de winter al een paar weken terug gestart hier, maar de mensen hier in Alaska lopen nog met korte broeken over straat!

Nou dat was het eigenlijk wel.

Groeten uit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

Wederom genoten !!!!
Mis je kanjer!!

oom Bert Tante Jelly

Hey Max. Weer ontzettend genoten van je verhaal, prachtig.Dus je wordt nooit een Sven Kramer?Is ook niet nodig hoor blijf maar mooi Maxime Kraan,die op alle vakken een 10 heeft behalve een vak. Dat is toch fantastisch jongen.Ik wilde je zaterdag een mailtje sturen op Messenger,het lukte niet,telkens als ik een letter aan tikte schoot de voorgaande letter weg.We gaan van de week even naar Joyce,misschien kan zij mij even helpen. Ben benieuwd hoe je bij de kapper vandaan komt,echt heel spannend.Je laat ons vast wel gauw een foto zien!!!Nou Max ik stop er mee,we gaan nu eten. Dikke knuffel Oom Bert Tante Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!