Mijn Alaska avontuur!

Van alles en nog wat

Hey allemaal,

Afgelopen week heb ik geen blog gepost omdat ik simpelweg gewoon niks te vertellen had. Nu ik hier al wat langer zit begint alles een beetje normaal te worden en zo, dus ik zal iets minder blogs posten en niet meer elke week.

Er zijn best wel wat leuke dingen geweest afgelopen weken. Om te beginnen heb ik me aangemeld voor cross country ski en zal ik vanaf 2 november mee doen met de trainingen en wedstrijden. De coaches zeiden dat het de eesret paar weken echt vreselijk zal zijn, want het zal alleen maar vallen en opstaan zijn. Maar dat hoort erbij. Er is wel een klein probleempje.. er is geen sneeuw! Elke keer als er geen of te weinig sneeuw is gaan we hardlopen: daar heb ik op zich geen problemen mee. Heb er zin in!

Op de dag dat m'n broertje jarig was had ik een party van een vriendin waar ik een aantal mensen heb ontmoet die ook aan cross country ski mee doen, dus die zal ik daar vast wel vaker zien. Het was erg gezellig! Tijdens het feestje even snel naar boven gegaan om Dominique wakker te facetimen. Hij had het pakketje dat ik hem had opgestuurd gelukkig op tijd ontvangen! Het gaat steeds lastiger worden om hem 'mijn kleine broertje' te noemen, aangezien hij enorm gegroeid is.. nu al! Ben benieuwd wie er straks groter is als ik terug ben...

Samen met het gastgezin ben ik naar een of ander Native American Art ding geweest waar allemaal kunstwerken te zien waren van de Native Americans (oorspronkelijke bewoners). Zij hebben als enige het recht om te jagen op alle dieren die hier leven omdat hun voorouders dat ook zo deden. Ze hebben verder ook allemaal speciale rechten en hoeven niet te betalen voor hun zorg en alles, beetje krom in mijn ogen maar ja zo gaat het hier haha! Hun kunst is in ieder geval wel erg mooi.

Jiaming, mijn oude host broer die nu naar een ander gezin is, was ook een avond langs gekomen en dat was wel weer even gezellig. Hij gaat nu ook naar een andere school dus ik zie hem verder eigenlijk nooit. Hij mist ons en Service High School nog steeds zei hij!

Er was ook een ouderavond in de middag geweest, een oudermiddag dus maar dat klinkt lelijk dus ik noem het gewoon ouderavond hahaha, en die ging over het algemeen heel positief over mij. Er was wel een docent die vond dat ik een beetje teveel aan het praten was waardoor ik wat achterloop op de rest.. maar verder was ook hij wel positief!

Verder was ik ook nog met Steve naar een ijshockey game geweest, was erg leuk. De mensen gaan echt gigantisch uit hun dak als er een goal is gemaakt, wat mij bijna een hartaanval gaf. Iedereen heeft kleine koebellen die best wel wat geluid maken, alle mensen die juichen en springen en helemaal uit hun dak gaan en vervolgens ook nog eens 2 treintoeters die 3x afgaan! Bij het eerste goal dacht ik echt even wat is er aan de hand?! Maar na het tweede goal had ik het al wel door gelukkig!

Het gaat hier verder prima en heb het nog steeds naar m'n zin hier!

Groetjes uit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Eiberlien

Zo ontzettend gaaf om je verhalen te lezen!!!

Ben stiekem ook wel een beetje jaloers. ????

Verder mis ik je wel, vooral de tijden op school!


See u next yeaaaarr

Oom Bert Tante Jelly

Hey Maxime Wat leuk om weer wat van je te horen. Nou jij leert Alaska wel kennen!!!
Hoe vieren de jongelui een feestje, net als in Nederland gezellig bij elkaar zitten iets drinken,filmpje kijken? Mooi dat je aan langlaufen gaat doen.Ik las dat het met jou goed gaat en dat je het nog steeds naar je zin hebt,fijn om te lezen!!Hier gaat ook alles goed,af en toe weer een ouderdoms kwaaltje erbij,maar dat kunnen we ook wel aan.Jij bent nu zeker op school,of onderweg er naar toe .Fijne schooldag en een gezellige avond!!!!groetjes en een dikke knuffel Oom Bert Tante Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!