Mijn Alaska avontuur!

Ski, aardbeving, Halloween en winter has come

Hey allemaal,

Er zijn best veel dingen gebeurt afgelopen 2 weken. Gelukkig allemaal leuke dingen.

Een tijdje geleden heb ik mezelf opgegeven voor Cross Country Ski (dit is een soort van langlaufen achtig iets) en dat is vorige week begonnen. Had er enorm veel zin in, tot er die maandag zoveel sneeuw was gevallen dat alle schoolactiviteiten waren afgelast en ik pas om kwart voor 12 op school aan kwam (school begint 07:30) vanwege de mega files en drukte op de weg.

De volgende dagen ging het gelukkig wel door. Het is toch wel moeilijker dan het lijkt om op skies the staan. Elke dag doen we ook workouts (100 miljoen pushups, sit ups, dips, box jumps, laps rennen en allemaal van dat soort dingen) die echt best wel zwaar zijn. Er was een duidelijk verschil tussen de exchange students en de echte Amerikanen, want hier in Alaska zijn de Amerikanen best wel sportief!

De dagen dat we daadwerkelijk gingen skiën waren enorm leuk. Met een groepje van 6 gingen we alle basis dingen leren. Vallen en opstaan is ook een onderdeel van leren en dat is behoorlijk vaak aan de orde geweest! Een stukje van een heuvel af en vergeten hoe je moet stoppen, de heuvel vervolgens niet meer opkomen en maar continu achteruit de berg af glijden en de top maar niet kunnen bereiken, honderd keer de split doen en in de knoop zitten met je skies zijn nog maar kleine dingetjes van alles wat we hebben meegemaakt. Het is wel echt heel erg leuk dus al deze fouten zijn wel om te lachen en ook een stukje entertainment voor de andere skiërs haha!

Afgelopen week heb ik ook voor het eerst een redelijk echte aardbeving meegemaakt. Het was nog vroeg in de ochtend en de wekker was al af gegaan dus ik lag een beetje half slapend half wakker in bed. Ineens begint m'n bed te trillen en hoor ik al het glaswerk geluid maken. Eerst dacht ik dat er een eland het huis binnen was binnen gedrongen (dit is natuurlijk onmogelijk maar ik was net wakker en kon niet helder nadenken). Toen het maar door bleef gaan dacht ik ineens hey wacht... dit is geen eland, dit is een aardbeving!Na een paar minuten was het voorbij en in plaats van angstig te zijn vond ik het eigenlijk best cool en was ik wonder boven wonder vrolijk m'n bed uit gegaan.

De vette quote van Game of Thrones Winter is comingis niet echt meer van toepassing hier... Winter has come! Het is best wel enorm koud met volgende week temperaturen van overdag -10 en in de nacht -14. En moet je nagaan dat de temperaturen nog steeds aan het dalen zijn. Toen ik vorige week de hond aan het wandelen was in de sneeuw kwam ineens het besef dat het echt mega koud was. Ook kwam ineens de twijfel naar boven: ga ik deze winter wel overleven?! Het is zo koud! Een van de leukere dingen aan winters zoals deze is dat we sneeuw vrije dagen krijgen van school, simpelweg omdat school gewoon niet te bereiken is met auto.

Ook hebben we Halloween gehad. Dat was echt leuk! Op Halloween zelf waren in de stad (downtown) enorm veel mensen verkleed. Mijn gast moeder had een Halloween concert wat ook erg leuk was en daarna was er nog trick or treat (schooien om snoep zoals sint maarten) en daarna gingen we met z'n allen uit eten. Was erg leuk.

Nog maar 6 of 7 weken of zo tot Kerstmis voor de deur staat! Heb er enorm veel zin in aangezien ze dat hier best wel groot vieren. Maaaaaaaarrrr natuurlijk eerst Sinterklaas! Daar gaan ze hier wel even kennis mee maken!

Nou dit was het dan voor deze keer.

De groeten vanuit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

Hahahah ik hoop dat je ook nog een keer een filmpje stuurt van je 'geploeter' op de skies...:):):):)
Hmmmm aardbeving?! Ik hoop dat het bij deze blijft hoor!!!
En al weer sneeuw vrij?! Ik hoop dat STS idd niet moeilijk doet over je gemistte school dagen want dit zal zeker nogniet de laatste zijn denk ik...
Ik vind t weer super om je verhaal te lezen.
De doos met spulletjes voor sinterklaas vieren komt gauw jouw kant op!!
Dikke kus van je mams!! Love ya

Rolf

Wauw, wat maak je een hoop mee!

Sonja en Peter

Wauw wat maak jij toch fantastische dingen daarmee, ontzettend jaloers. Het lijkt me prachtig daar. Ik Geniet elke keer van je prachtige verhalen. Daar heb je talent voor! Veel plezier daar met het sinterklaasfeest , ben benieuwd wat ze er van vinden. Wij vieren hier overmorgen Sint maarten onze kids vinden Halloween ook veel cool er.
Groetjes van ons uit Friesland X

Anita Franken

Maxime, wat schrijf je mooie ervaringsverhalen. Het is iedere keer genieten wanneer je er één plaatst. Blijf genieten in Alaska!

Ria

Leuk weer te lezen , Max. Bedankt!

Opa Bert

Je wordt een echte sportman Max je weet dat ziet ik graag. Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt in dat koude Alaska. Veel plezier daar verder en geniet??????????????

Oom Bert Tante Jelly

Max dat was weer genieten,wat weer prachtige verhalen.Je ski oefeningen is dus vallen en opstaan,maar komt vast goed,dat krijg je nog wel onder de knie voordat je weer terug komt. Ben ook nieuwsgierig hoe ze reageren op Sinterklaas.Wel zijn we erg blij dat jij zo geniet in Alaska he jongen een fijne Sinterklaas avond en tot je volgende verhalen.groeten Oom Bert Tante Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!