Mijn Alaska avontuur!

100 days, Thanksgiving en Hawaii

Hey allemaal,

Ten eerste: van harte gefeliciteerd met je verjaarfdag mam, ik hou van je!

Kiss

Het is alweer meer dan 100 dagen geleden dat ik op het vliegtuig stapte naar Amerika! Op dit moment 113 om precies te zijn. Time flies when you're having fun!

De afgelopen weken zijn erg koude en witte weken geweest. Het weer in Alaska is toch wel echt anders dan in Nederland. Beetje bij beetje begon het kouder te worden toen we zelfs een week hadden met een gemiddelde temperatuur van -21 graden celsius! En daar ook nog is een dikke laag sneeuw boven op. Dan natuurlijk precies in die week is er ook nog eens een brandoefening.. en even je jas uit je kluisje pakken kon helaas niet... En daar sta je dan, met -21 graden, op de stoep te wachten tot je naar binnen mag, zonder jas!

De lage temperatuur brengt ook de nodige problemen mee, zoals een bevroren mobiel. Ik had echt geen idee dat dit mogelijk was maar blijkbaar is het toch mogelijk. Tijdens het skiën wou ik even de tijd checken toen plotseling mijn mobiel uit-aan-uit-aan ging en later helemaal niet meer aan wou. De mobiel was ook echt enorm koud en had zelfs hetzelfde plak-effect zoals wanneer je een ijsblokje vastpakt en je een beetje blijft plakken omdat het zo bevroren is. Na 10 minuten zitten op de mobiel om het op te warmen deed alles het gelukkig weer. Echte Alaska struggles!

Wat echt heel apart is, is dat het de ene week -21 was met een dikke laag sneeuw, en de volgende week alle sneeuw verdwenen is en het op een gegeven moment met 8 graden zelfs even warmer was in Alaska dan in Nederland. Voor het skiën hebben we wel sneeuw nodig, dus we hopen dat het erg veel gaat sneeuwen aankomende tijd..!

Samen met mijn gastouders ben ik naar de symphony geweest. In het begin had ik echt moeite om mijn ogen open te houden maar achteraf bleken de muzikanten toch best goed te zijn. Voorafgaand zijn we uit eten geweest wat erg gezellig was.

Het is ook Thanksgiving geweest afgelopen week. En ja: de kalkoen was van de partij! Heerlijk was dat zeg. Iedereen bracht een eigen maaltijd mee en zo vormde het een geheel gangen diner. Met lekker eten en 4 verschillende taarten was mijn eerste Thanksgiving zeker wel geslaagd! Helaas moest er ook nog afgewassen worden the day after..

Frown

Toen ik begon aan deze uitwisseling was er een mogelijkheid om een coast to coast tour te doen - van de west coast naar de east coast reizen in 3 weken. Na een tijdje nadenken heb ik besloten om dat niet te doen. In plaats daarvan ga ik in januari naar Hawaii! Een organisatie heeft een hele trip klaar staan met fantastische dingen zoals het bezoeken van Pearl Harbor, surflessen, hiken op een of andere vulkaan en nog veel meer dingen. Alle uitwisseling studenten kunnen hier aan deelnemen dus ik zal daar een hele hoop andere mensen leren kennen uit een hele hoop andere landen. Mijn gastgezin is in die periode ook in Hawaii dus hebben ze me uitgenodigd om ook nog een paar dagen bij hun te blijven! Heb er erg veel zin in!

Laughing

Voor de rest heb ik eigenlijk niet zoveel te melden deze keer.

Groetjes uit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

Wat weer een heerlijk verhaal van je lieve Max! Leuk zeg dat je thanksgiving day hebt mee gemaakt.....waren jullie met veel mensen?!
Pffff met -21 naar buiten zonder jas??? Omg?!!! Hopelijk niet ziek geworden??!
Jeetje dit is de eerste meer dat je er niet bent op mijn verjaardag.....????...nmaar gelukkig kunnen we facetimen!! Ik wacht met spanning je box af die je hebt opgestuurd met mn kadootje...oeooeeo spannenend....naar jouw is ook een box opgestuurd....met een doosje vol met heerlijke knieperties gemaakt door tante Jelly.
Dat vele sporten van jou dasr in anchorage zorgt er nog voor dat je als een mega gespierde hunk terug komt man!!???????????????? leuk!!
Kanjer ik ben zoooo trots op je.....
Ik hou van jou!!!????
Dikke kus van je jarige moeders????

Esther

100dagen alweer , jeetje wat gaat dat snel . Hopelijk gaat het snel weer sneeuwen dan kunnen jullie snel weer skieen! Super om je verhalen te volgen , veel plexier weer komende tijd ! Gr Esther

Bert en Jelly Hageman

Wat weer een schitterend verhaal!!en wat leuk om Thanksgiving mee te maken,bestaat het alleen uit eten met elkaar of moet je ook een presentje geven? Het idee dat je telefoon kan bevriezen, nooit geweten.Mag je je jas niet meenemen het leslokaal in, voor het geval dat er weer een brand melding komt?Je hebt ook weer wat leuks in het vooruitzicht he,in januari naar Hawaii dat wordt weer een geweldige ervaring,daar lezen we later alle bijzonderheden wel weer over op je blog!Oh en natuurlijk van harte gefeliciteerd met Mams verjaardag!We hebben hier nu ongezellig weer regen en het stormt wat.Hebben we jou wel verteld dat de buurman een beste deuk in onze auto heeft gereden,was niet zo leuk maar is alweer gerepareerd. Meer nieuws hebben we ook niet, lieve groetjes Oom Bert Tante Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!