Mijn Alaska avontuur!

Eerste 2 ski races!

Hey allemaal,

Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik de eerste 2 ski races gehad. Dat was echt super!

Vrijdag kregen we eerder vrij van school zodat we met de schoolbus naar Kincaid konden gaan waar de races plaats vonden. De groep waar ik in zit was als laatste groep aan de beurt dus eenmaal aangekomen moesten we ruim 2,5 uur wachten voor wij aan de beurt waren. De sfeer was gelukkig erg leuk dus dat was niet zo erg. Een aantal andere exchange students die op andere scholen zitten doen ook aan ski dus die waren ook aanwezig. De temperatuur was prima, rond de -7 (ja ja, na de -20 week ben ik hartstikke blij met -7) dus tijdens de races was het ook niet koud omdat je zelf ook erg druk bezig bent.

De eerste race was classic ski en dat was van de twee races wel de makkelijkste. Een hoop mensen staan langs de kant aan te moedigen en dat geeft je dan toch echt een boost om nog even door te gaan. Helaas was ik per ongeluk na 1 rondje al over de finish gegaan in plaats van 2, dus rende ik snel terug de baan op om nog een rondje te doen!

Zaterdag moesten we al om 8 uur op school zijn om dan wederom met de schoolbus naar Kincaid te vertrekken. En ook deze keer was onze groep als een van de laatste dus moesten we lang wachten. Het aanmoedigen en opwarmen heeft me gelukkig wel bezig gehouden - nu de dagen daarna heb ik een beetje een schorre stem door het aanmoedigen... - en het praten en plezier hebben is natuurlijk ook leuk.

We hebben in het ski team iets heel leuks: secret buddy. Het is een beetje hetzelfde als lootjes trekken. Je krijgt een naam en voor diegene moet je voor elke race een klein kado kopen en door iemand anders (om te voorkomen dat ze doorhebben dat jij het bent) laten bezorgen aan die persoon. Aan het eind van het seizoen, begin maart, onthullen we wie wie heeft. Voor de race kreeg ik een grote rode tas met een leuke knuffel en een bakje verse zalm! Daar was ik echt heel verrast en blij mee dus dat was wel even leuk. De knuffel heeft de naam Lars gekregen - credits to Sara.

Ondanks dat ik nog niet echt heel snel en goed ben heb ik wel echt enorm veel plezier gehad en daar gaat het voor mij vooral om! Ik kan echt niet wachten tot de volgende race! Al ben ik op dit moment wel even blij dat er niks is buiten de trainingen om... Spierpijn!

Nou dit was het dan voor nu. Dit bericht heb ik even snel op school geschreven dus fotos plaats ik later vandaag op het blog.

Groetjes uit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce kraan

Heeeey kanjer,
Wat weer een leuk verhaal! Man wat had ik je graag willen aanmoedigen zo op je eerste race!! Maar ik heb op je filmpjes gezien dat Steve en Lou Ann je goed hebben aa gemoedigd. Wat onwijs lief van ze!!!
Ik wens je heel veel succes met je spierpijn:p
Ook jullie allemaal daar hele fijne feestdagen......
Dikke kus van je moeders...
Love ya!!!!

oomBert tante.Jelly

wat hebben we weer genoten van je mooie verhaal.!!!Gezellig dat secret buddy,ik denk dat iedereen wel begint te gissen om er achter te komen van wie ze het kado gekregen hebben.Kan me goed voorstellen dat je last van spierpijn hebt,maar dat is een kwestie van wennen en gaat wel weer over. Max wij wensen je samen met je gast ouders prachtige kerstdagen en een gezellig oud en nieuw feest.En voor 2016 een gezond en gelukkig jaar !!!!groetjes oom Bert tante Jelly

Ria

Leuk, leuk al die skiraces. Wie had dat gedacht dat jij het zo leuk zou vinden!
En min 7 lekker temperatuurtje? Je verlegt wel je grenzen, he Max. Goed bezig hoor.
En wat een leuk iets dat secret buddy . Je schrijft niet wat jij gekocht hebt voor die ander. Lijkt me heel moeilijk, want je weet immers niet voor wie dat is.
Nou, veel plezier maar weer. Over een dikke week is het echt kerst. Weer een nieuwe ervaring. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!