Mijn Alaska avontuur!

Christmas!

Hey allemaal,

Het is alweer bijna 2016, wat vliegt de tijd toch! Maar eerst was daar dan eindelijk: kerstmis!

In Amerika vieren ze kerst nogal over de top. Miljoenen lichtjes, een grote kerstboom en kerstliedjes al vanaf november overal te horen. Toch vond ik het dan wel apart dat ze hier maar 1 kerstdag hebben. 2e kerstdag schijnt een heel Europees iets te zijn. Het klinkt allemaal best irritant, al die overdreven dingen, maar dat was het totaal niet. Sterker nog: ik heb enorm genoten van de Amerikaanse versie van kerst!

Net zoals je ziet op tv heeft iedereen in het huis een eigen 'stocking' (grote sok). We hadden afgesproken dat we allemaal kado's voor elkaar zouden kopen en die onder de kerstboom zouden neerleggen zodra we ze gekocht en verpakt hadden; wat erg moeilijk is omdat je 4 dagen voor kerst al het eerste kado met je eigen naam ziet liggen, maar je er niet aan mag komen!

De dag voor kerst zijn we naar een kerkdienst geweest van 12 tot 1 uur in de nacht, waar mijn host moeder ging zingen in een koor tijdens de dienst. Ze zongen erg goed, al moet ik zeggen dat ik wel bijna in slaap viel, maar dat had denk ik meer te maken met het feit dat het midden in de nacht was. Rond 2 uur besloten we te gaan slapen want de volgende dag was het tijd om de kado's uit te pakken!

Toen ik eenmaal wakker werd rond half 11 gingen we direct aan de slag: snel ontbijten en beginnen met de traditie. Eerst kregen we allemaal onze eigen sok die we gevuld hadden met kado's. Daarna gingen we de andere kado's uitpakken door middel van een quiz. De afgelopen maanden heb ik ze best veel verteld over Nederland dus ik had een aantal vragen voor hun en zij hadden wat vragen voor mij over Alaska.

Dat was echt heel erg leuk en we hebben allemaal erg leuke kado's gekregen. Op de planning stond om naar de bioscoop te gaan, maar toen we rond een uur of 2 nog steeds in onze pyjama's rondliepen, besloten we er een lekker lui dagje van te maken.

Tijdens het open maken van kado's en eten waren er 2 elanden in de voortuin aan het eten. Heel vriendelijk waren ze echter niet tegen elkaar toen ze op een gegeven moment gingen vechten en elkaar weg probeerde te jagen van het eetplekje. Was erg gaaf om te zien, zeker omdat het maar 3 meter van ons vandaan gebeurde.

We hebben in de avond nog een heerlijk kerstmaaltijd gehad en de film 'Love actually' gekeken. Na de film was het al best laat en besloten we maar is naar bed te gaan. Het was een hele leuke dag en het was zeker een grote eer om kerst met het gezin op z'n Amerikaans te vieren.

Voor de rest zijn we nog naar Talkeetna geweest, 2 dagen voor kerst. Talkeetna is een 'stad' met ongeveer 10 huizen en een mini hotel. Het was er ongelofelijk dood en de gouverneur is blijkbaar een kat die al 13 jaar is. Kortom: een aparte plaats om te wonen. Maar ondanks dat was het een leuke trip en heb ik enorm veel van Alaska kunnen zien aangezien het 2 uur heen en 2 uur terug is van ons huis.

Bij Christmas & Talkeetna heb ik een aantal foto's van kerst en Talkeetna geplaatst.

Mijn volgende blog post zal volgend jaar zijn, dus ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016!

Groetjes uit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

Merry christmas!!! Hahah wat bijzonder dit jaar....jij in anchorage en wij op Curacao....met wel 40 graden verschil hahah. Kerst op zn amerikaans lijkt me ook wel heel bijzonder om mee te maken. En wat leuk zeg dat LA en Steve je zo veel laten mee maken van Alaska. Je hebt het maat getroffen met die schatten van mensen. Over een paar dagen is oud en nieuw. Dan gaat het denk ik hard voor je...voor je het weet is het dan almweer mei en kom je naar huis toe....wel fijn om je dan heeerlijk een dikke lange knuffel te kunnen geven zeg.... Maar goed in de aankomende 5 maand nog eerst lekker genieten daar. Hawaii lijkt me ook geweldig.
Lieverd...ik mis je
Kus je moeders

Rik van Enk

Mooi verhaal weer. Kijk ze met plezier. Fijne jaarwisseling gewenst topper! Groetjes uit Wezep. Rik.

Lisette

Leuk om te horen hoe kerst gevierd wordt in een Amerikaans gezin!
En tenminste een witte kerst bij jou! Hier komen de bloembollen al uit de grond.
Fijne jaarwisseling alvast!

Joke Bruins

Leuk verhaal weer Maxime! Leuk Kerst vieren in Alaska, dat kunnen maar weinig Nederlanders zeggen! Fijne jaarwisseling en een goed en gelukkig 2016!!

Oom Bert Tante Jelly

Hallo Max wat leuk om te lezen dat je het zo gezellig hebt gehad,eerste kerstdag.Het is een ietsje anders dan bij ons,maar echt op z'n Amerikaans en weer iets om nooit te vergeten. Zoals mama al schrijft,dat het nu wel heel hard zal gaan,voor je het weet sta je weer voor de deur in Hattem,maar eerst nog een heerlijke vakantie naar Hawaii.Als we de weerman mogen geloven,krijgen we hier in januari sneeuw,om eerlijk te zijn hoeft het voor mij niet meer maar voor de kinderen is het natuurlijk wel een feest.Dus kom maar op met die sneeuw!! Zo erg als in Alaska zal het nooit worden We wensen je een heel gezellige oudejaars avond en een heel gezond en gelukkig 2016!!! xxx Oom Bert Tante Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!