Mijn Alaska avontuur!

7.1 aardbeving

Hey allemaal,

Dit keer een iets minder leuke ervaring: een aardbeving met kracht 7.1.

Op het moment dat ik naar bed wou gaan en net het licht uit deed, begon mijn bed te schudden. In eerste instantie dacht ik dat er iemand aan m'n bed stond en me heen en weer zat te shaken. Toen op een gegeven moment het meubilair begon te schudden en kraken besefte ik me dat het een aardbeving was. De boeken vielen van de plank, prikborden vielen van de muur en de lamp viel om. Uit angst ging ik onder m'n deken liggen. Voor een paar seconden dacht ik even dat het huis zou instorten. Nog nooit heb ik me zo angstig gevoeld. Na een paar seconden, die uren leken te duren, begon de beving af te zakken en werd het rustig. Mijn host zus kwam snel mijn kamer binnen rennen om te checken of alles goed met me ging.

Het is moeilijk om je in te beelden hoe het voelt om een zware aardbeving mee te maken. Als ik op televisie dan zie hoe dat gaat ziet het er niet echt angstig uit, maar nu ik dit zo heb meegemaakt weet ik wel beter: dit wil ik nooit weer mee maken.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/aardbeving-met-kracht-van-7-3-treft-zuiden-alaska~a4231226/?hash=8fa209c2d43591d385dc5b0301315c486317dafd

Nou ik ga maar is proberen om te slapen.

Groetjes vanuit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

Jemig zeg wat een ervaring weer.... Ik wil niet met je ruilen hoor!! Gelukkig hebben jullie allemaal niets!!!
Dikke kus en slaap lekker:)

Joke Bruins

Heftig Maxime, dat was geen pretje. Gelukkig is je niets overkomen!

Anita Franken

Zo, dat is heftig! Ik ben op vakantie in Nieuw Zeeland en daar hebben ze in musea huisjes nagebouwd waar ze een aardbeving nadoen (om te laten voelen wat er gebeurd is in 1931). Hoop dat je hebt kunnen slapen.

Esther Woldberg

Whooo, dat is echt wel schrikken man! Gelukkig is het met jullie allemaal goed ! Gr Esther

Bert Franken

Hè die Max ik kan mij voorstellen dat het angstig was, maar gelukkig heb je geen letsel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!