Mijn Alaska avontuur!

Hawaii - Alooooooha!

Hey allemaal,

De afgelopen 2 weken heb ik enorm genoten van een vakantie naar het paradijs op aarde: Hawaii. Deze trip ervaar ik als een van de beste trips tot nu toe, want wat heb ik plezier gehad!

Het begon 3 februari toen ik in het vliegtuig naar Honolulu vloog. Daar moest ik overstappen om naar het eiland te gaan. Daar zouden mijn gastouders mij ophalen van het vliegveld en naar het huisje brengen. Het was al avond toen ik aankwam, dus dat gaf me een heel mooi beeld van het eiland in de nacht, met alle lichten. Hawaii is in the middle of nowhere, dus een beetje licht valt natuurlijk heel erg op.

Eenmaal aangekomen heb ik 3 dagen veel leuke dingen gedaan. Mijn gastouders hebben me alle hoeken van het eiland laten zien, inclusief de prachtige stranden van Hawaii. Want ja, het is daadwerkelijk zo helder zoals we altijd op televisie zien! Ook heb ik een aantal lekkere dingen gegeten die typisch Hawaiiaans zijn (shave ice - beste ijs ever!).

Na die 3 dagen heb ik afscheid genomen van Kauai en m'n gastgezin en ben ik teruggevlogen naar Oahu, het eiland van Honolulu, waar de Belo trip op punt stond te beginnen. Belo is een organisatie die allerlei trips organiseert voor uitwisseling studenten die in Amerika verblijven. Met 65 mensen was het een beste groep, maar wel een hele leuke groep! Het groepje vrienden waar ik veel mee op trok bestond uit mensen van Duitsland, Finland, Noorwegen, Denemarken, Slowakije enBrazilië. Samen hebben we enorm veel plezier gehad!

Eerst hadden we een meeting en besproken we alle dingen en regels en zo. We verbleven in het hotel genaamd Hyatt Place - een minuut van Waikiki beach. Het was een super leuk hotel, al duurde het wel 100 jaar om met de lift te gaan, maar gelukkig waren er ook trappen.

De eerste dag zijn we naar Waikiki beach gegaan om te relaxen en een zeiltocht te doen, wat echt mooi was. Het water was helder blauw, waar we ook waren. Het gaf ons een mooi uitzicht op het strand en een deel van het eiland. We zagen zelfs walvissen! Daarna hebben we een tour door heel de stad gedaan. Het was best interessant, aangezien de chauffeur het ook leuk maakte om naar te luisteren. In de avond zijn we naar het hotel gegaan, hebben we ergens gegeten en toen was de dag al snel voorbij.

De volgende dag moesten we er vroeg uit omdat we al om 7 uur vertrokken. We zijn naar de North Shore geweest en zijn daar wezen surfen. Dat was echt te gek! Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om op te staan. Het ziet er enorm lastig uit, maar zo moeilijk is het helemaal niet! Het is echt een aanrader om een keer te proberen. Daarna hebben we lunch gehad in een leuk klein dorpje en zijn we door gegaan naar de Polynesian Cultural Centre. Dat is een soort 'pretpark' waar ze op een leuke manier en met leuke activiteiten uitleggen hoe Hawaii is ontstaan en door welke culturen de hedendaagse cultuur is ontstaan. Daarna was het al laat, hebben we gegeten en zijn we terug gegaan naar het hotel.

Dag nummer 3 hebben we, als je het mij vraagt, het beste strand van de wereld bezocht. Het waren was helder blauw, het zand was schoon en er waren geen stenen in het water of zo. Ook hier zagen we walvissen in de verte. Daarna zijn we naar Pali lookout geweest. Een prachtig punt waar het laatste gevecht om de eilanden heeft plaats gevonden. Op die plek zijn een heleboel soldaten naar beneden geduwd door de koning. Best griezelig, maar een mooi uitzicht hadden ze in ieder geval wel.

De dag daarna zijn we naar Pearl Harbor geweest. Een hele indrukwekkende ervaring. Er was een mooie film met duidelijke uitleg over wat allemaal gebeurde op die zwarte dag in de geschiedenis van Hawaii. Het was heel bijzonder om boven het water te kunnen lopen, en onder je voeten gewoon een van de gezonken schepen te kunnen zien, waar tot op de dag van vandaag alle lichamen nog verborgen liggen. Het is echt een eer om Pearl Harbor te hebben mogen bezoeken. Daarna zijn we de hele dag wezen shoppen in een enorme winkelcentrum, waar een map bij nodig was, omdat verdwalen daar een eitje is.

De volgende dag zijn we de oude vulkaan Dimond Head gaan beklimmen, maar omdat de Duitser, Brazilliaan en ik die middag hebben gekozen om te kayaken, moesten we binnen een half uur weer terug zijn, dus moesten we rennen! Gelukkig waren we net optijd en hebben we de hele dag wezen kayaken. We zagen schildpadden en zijn naar een klein eilandje gegaan, waar we daarna ook nog zijn wezen surfen op de golven met de kayak. Daarna hebben we een beetje vrije tijd gehad en was het al snel tijd om terug te gaan.

Daarna kwamen we alweer bijna tot het einde van de trip, maar eerst nog een dagje snorkelen en een Luau bijwonen. Het snorkelen is niks voor mij ben ik achter gekomen... De vissen zijn hartstikke prachtig, maar op een afstand! Toen het water in liep en de vissen gewoon je tenen aanraken en langs je benen zwemmen had ik het wel gezien en rende gillend het water uit. Gelukkig was het strand ook heerlijk en ben ik een beetje bruin geworden (yes, eindelijk!). Daarna de Luau, een Hawaiiaans feest waar we allerlei leuke dingen hebben gedaan. Er was wat file op de wegen dus duurde het wat langer en besloten de leiders om elk land haar volkslied te laten zingen. Helaas was ik de enige uit Nederland en moest ik voorin de bus in de microfoon het Wilhelmus gaan zingen! Wat ik zong, geen idee, in ieder geval een hele mislukte versie van het Wilhelmus haha! Na een tijdje kwamen we aan op de bestemming. Ook hebben we daar gegeten en was het een erg leuke avond. Helaas ook de laatste.

De dag daarna is iedereen vertrokken om 4 of 5 uur in de ochtend. Het was erg lastig om afscheid te nemen, maar ik heb al wel afgesproken met de andere uit de vriendengroep, dat we in november in Hamburg, Duitsland willen afspreken voor degene die zover kunnen reizen. Omdat er maar 1 vlucht van Hawaii naar Alaska is, moest ik die dag nog tot 10 uur savonds alleen wachten. Toen ik vertrok, was de nieuwe groep inmiddels al aangekomen en heb ik nog een beetje met hun kunnen optrekken. En toen was het tijd om gedag te zeggen tegen het paradijs op aarde... toch wel balen dat Nederland niet zoals Hawaii is!

Het was echt een prachtige trip en ik heb de tijd van m'n leven gehad!

Bij foto's heb ik de mooiste foto's van de trip geselecteerd. Klik hier en hier om daar heen te gaan.

Nou dit was het alweer. Oh ja! Vandaag is het precies nog 100 dagen tot ik terug ga naar Nederland. Het zal nu zeker wel snel gaan.

Groetjes vanuit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Joyce

ALOHA!!!
Wow wat een verhaal toch weer .....en jeetje wat eenmooie tijd heb je gehad op hawaii!! Ik wil er ookngraagveens heen!
Ik ben benieuwd naar je foto's!
Nog maar 100 dagen.....dat klinkt kort....
We wachten tot 29 mei...ook wel weer fijn hoor als je thuis bent.....
Dikke kus moeders

Love you & miss you

Ikke natuurlijk

Jeetje wat een leventje heb jij zeg. Genieten ????

Oom Bert tante Jelly

Dit is idd een sprookje, wat heb je weer een ervaring opgedaan! Dit pakt niemand je meer af!!! Je maakt er ook zo'n mooi verhaal van,echt heel fijn om te lezen en schitterende foto's.Max bedankt hoor!!groetjes

Opa en Ria

Wat een prachtig verhaal weer. En leuke foto ' s. Dat was zeker weten genieten daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!