Mijn Alaska avontuur!

18 jaar, daglicht, track, ski en nog veel meer!

Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op m'n blog heb gepost.

Inmiddels ben ik m'n tintje van Hawaii helaas kwijt. Ik ben weer terug bij m'n originele gastgezin die een paar weken na mij terug zijn gekomen uit Hawaii. Het was erg leuk om hun en de hond Mason weer te zien.

Een van de leukere dingen aan Alaska in de zomertijd is het aantal uren daglicht. In december hadden we nog maar 5 uur daglicht, maar dat is inmiddels al verdubbeld naar 10 uur. Iets wat ik heb geleerd tijdens mijn verblijf in Alaska is toch echt dat daglicht iets met mensen doet. Ik merkte echt aan zowel de mensen om me heen als aan mezelf, dat in de winter, met maar 5 uur daglicht, iedereen een beetje depressief en moe is. Nu het daglicht er wat meer is, is iedereen een stuk vrolijker!

Het ski seizoen is helaas voorbij. Er was een feestmaal op school als afsluiter van het ski seizoen. Hier kregen alle seniors (laatste jaars) en de exchange students een leuk fleece deken, met daarop een print van het Service High ski team en een leuke afbeelding van het ski outfit. Ook kregen we een certificaat dat we hebben meegedaan aan het ski programma van school. Ik heb echt enorm genoten met het skiën, ook al is dit het jaar met de slechste sneeuwval in Alaska, ooit.

Met 1 weekje 'vrij' heb ik me al snel opgegeven voor Track & Field (atletiek) op school. We hebben nu de eerste week achter de rug. Volgende week gaan we onze definitieve onderdelen kiezen, maar ik heb m'n keuze al gemaakt: sprinten is echt mijn ding! Het ski seizoen duurde 4 maanden, terwijl het track seizoen maar 3 maanden duurt. Het track seizoen stopt op de dag dat ik terug vlieg naar Nederland. Dus tot het einde van m'n verblijf heb ik nog genoeg track and field te doen!

Woensdag 2 maart was het dan zover: m'n eerste en ook gelijk laatste Alaskaanse/Amerikaanse verjaardag! Wie had dat 10 jaar geleden gedacht... 18 jaar worden in Alaska! Het was al even 2 maart toen het bij ons nog 1 maart was, dus ik moest nog extra lang wachten. Op school heb ik met mijn ouders en familie even gefacetimed, erg leuk! Had ook een enorm leuke verrassing van m'n gastgezin gekregen. Toen ik net terug kwam van de allereerste track and field training (ja ja, dat was op m'n verjaardag) was het huis helemaal versierd. Er hing een lijn door het huis die ik moest volgen, waar allemaal kadotjes en kaarten aanhingen. Een hele speurtocht door het huis om alle kadotjes te vinden. Daarna lekker 18 heerlijke cupcakes gekregen. In de avond lekker gegeten en toen helaas weer op tijd naar bed aangezien we midden in de schoolweek zaten!

Nog 1 weekje en dan hebben we eindelijk Spring break (al mag ik niet klagen nu zo 3 weken na Hawaii). De tijd vliegt. Nog maar 11,5 weken over..!

Nou dat was het wel weer voor deze keer.

Groetjes vanuit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Je moeder :)

Heeey kanjer,
Jeetje je komt hier als een echte atleet weer thuis.....fanatiek x country skieen en dan nu nog fanatiek aan de ateletiek... Geweldig
Hopelijk zet je je sportieviteit door als je thuis bent.

Ja jeetje en ook nog eens 18 worden in Alaska!! Wow en wat leuk dat ze daar je verjaardag hebben gevierd.

Whaaa 11 weekjes klinkt nog maar heeeeel kort
Stiekem ben ik ook druk aan t aftellen hoor.
Zo zin in om je weer op te halen en te kunnen knuffelen!!

Een hele hele dikke kus
Je moeders

Opa en Ria

Hee Max,
Wat een pracht leven heb je nu toch, volop genieten daar.
Wat grappig he, dat van het zonlicht. Daar sta je hier niet zo bij stil. En super sportief geworden! Dat doet opa natuurlijk heel goed!!
En inderdaad, 18 jaar worden in Alaska, dat hadden we toch nooit bedacht! Leuk idee, die lijn met cadeautjes. Dat ga ik onthouden.
Nou, succes met je Spring break, ook totaal niet verkeerd.......
Groetjes en xxxx
Opa en Ria

Oom Bert Tante Jelly

Hey Max,
Wat weer een mooi verhaal. Wat lief dat je door je gastouders zo verwend bent, toen je jarig was.Dus je hebt gekozen voor het hardlopen,dat lijkt me echt wat voor jou!!Nu is het nog maar 11weken,voordat je weer thuis komt. Als je achterom kijkt kan je je haast niet voorstellen dat je al 7 maanden in Alaska bent,wat gaat de tijd snel he. Heel veel succes met je nieuwe sport en geniet nog maar lekker van het voorjaar. Groetjes knuffel Oom Bert Tante Jelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!