Mijn Alaska avontuur!

Prom 2016, Every 15 Minutes, Pasen en meer

Hey allemaal,

Al anderhalve maand heb ik helemaal geen blog gepost!

Prom 2k16
Laten we beginnen met het meest Amerikaanse van alles: prom. Gisteren was het dan zover, prom night. Dé dans voor juniors en seniors, die voor de meeste seniors ook de laatste schooldans is. Het werd weer helemaal groot aangepakt. Weken van tevoren konden we stemmen op wie wij als prom prins en prinsessen wouden, daar is een selectie uitgekomen en tijdens prom night zijn daar de echte prom king and queen uitgekozen. Dit stelde echter amper wat voor en de uitslag was een dikke teleurstelling.

Met prom zijn alle meiden opgetut en kwamen alle jongens in pak. Zelf had ik nog nooit een pak aangehad dus het was wel leuk om het aan te hebben en het zag er ook wel een beetje James Bond achtig uit. Ik ging samen met Maline naar prom, maar die ging na een tijdje al weg dus ben ik met Sara, Juli en Emily verder gedanst. Het was zeer geslaagd en een avond om nooit te vergeten.

Pasen
Alweer best een tijdje geleden, maar ik heb er nog helemaal niks over gepost: Pasen! Heel verschillend was dit helemaal niet van het Nederlands. Eieren versieren, lekker ontbijt/brunchen met het gezin, eieren verstoppen (en dit keer geen gouden ei of zo maar een mand vol lekkere dingen en kleinigheidjes) en dat was het dan ook wel. Heel simpel maar wel reuze gezellig! Toen mijn host vader de eieren aan het verstoppen was, had de hond er al 3 heel snel gevonden... dus toen hij rondliep lag er ineens hier en daar een hoopje gekleurd eierschaal!

Every 15 Minutes
Ook is er op onze school een evenement geweest genaamd Every 15 Minutes. Dit evenement gaat over het dronken rijden: in Amerika gaat er elke 15 minuten iemand dood door een ongeluk met dronken autorijden. Het evenement kiest een aantal mensen die zich daarvoor hebben opgegeven en hun spelen de hele gebeurtenis na. Er was dus een auto ongeluk in scene gezet, de zogenaamde gewonden zijn naar het ziekenhuis gegaan en de zogenaamde dader is ook daadwerkelijk voor de rechter verschenen. Dit om het allemaal zo realistisch mogelijk te maken. Het auto ongeluk konden alle studenten van de school bijwonen.

De volgende dag hadden we een assembly (school bijeenkomst) in de gymzaal waar ook daadwerkelijk gedaan werd alsof het een begrafenis was. 2 jaar geleden zijn er 2 eerste jaars omgekomen omdat iemand onder invloed aan het rijden was en hun heeft aangereden. De moeder van een van de meisjes kwam ook aan het woord. Het was best een emotioneel evenement, maar wel een goed iets in mijn ogen.

Aftellen
Om heel eerlijk te zijn, ben ik al wel een beetje begonnen met aftellen. Nog maar 40 Amerikaanse dagen over, waarvan nog maar 3 weken school! Ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin, maar ergens ben ik toch ook wel blij dat ik straks weer lekker naar Nederland kan gaan.

Graduation
Nu hebben we nog maar 1 echt grote Amerikaanse ervaring over: graduation. Daar kijk ik het hele jaar al het meest naar uit. Omdat onze school zo groot is, hebben we graduation in een grote arena. Inmiddels heb ik ook al mijn graduation kleding ontvangen (wat er overigens heel erg anders en lelijker uitziet dan op tv). 12 mei is graduation. Daarna zijn we officieel geen studenten meer in een Amerikaanse high school...!

Ik zal wel wat meer posten de aankomende tijd aangezien er leuke dingen gepland staan. Ook maak ik een fotoalbum aan met foto's van prom.

Groetjes vanuit Alaska,

- Maxime

Reacties

Reacties

Anne

Hee lieve Max, wat ontzettend leuk om over je Amerikaanse avontuur te lezen. Ben benieuwd naar meer foto's van je prom!
Zal vast een gek idee zijn om weer naar huis te gaan maar dat went snel kan ik je zeggen. Iedereen thuis kijkt er onwijs naar uit om over je verhalen te horen en om jou natuurlijk weer te zien! Je bent als persoon ontzettend gegroeid (letterlijk en figuurlijk) en dat neemt niemand je meer af.

Als ik terugben hebben we veel om over bij te kletsen. Maar dat duurt nog even!

Tot snel topper.
Ben trots op je!

Liefs vanuit Australië

Joyce#sjoisje#mam

Heeeey mooierd,
Wat weer een leuk verhaal en wat een leuke dingen meegemaakt. Je ziet er onwijs mooi uit in je pak!!! Super gewoon. Gaaf om te lezen dat je super hebt gehad.

Elke 15 min??? Omg....das veel....goed van school om dat op deze manier onder de aandacht te krijgen bij de scholieren.

Pasen was dus ook gezellig? Leuk. Hier hebben we moeten werken dus weinig ontbijt voor ons hier dit keer. Haha

Ja jeetje man ik ben nu ook al aan t aftellen. Opeens in de knop om. Want 41 dagen zijn zo voorbij. Heerlijk even weer een hele dikke vette echt lenkus en knuffel aan je geven.....heerlijk omdat strax weer te kunnen doen.

De graduation lijkt me ook een onwijs leuke ervaring.
Wel foto's en filmpjes maken he?!

Lieve kanjer,
Geniet nog van je tijd in Anchorage. Doe nog veel leuke dingen met S en LA.... je lieve ouders daar hebben maar goed voor je gezorgt.
Enjoy!! Dikke kus voor jullie alle 3!!

Mis je....xxx
Je moeders!!!

Johan Kraan

Hey Max,

Altijd weer leuk om iets te horen van je.

The Prom kennen we eigenlijk alleen van films. Ik ben echt benieuwd hoe dat was. Op TV ziet dat er altijd echt als een hoogtepunt van het jaar uit. Wel gaaf dat je het nu zelf hebt meegemaakt.

Indrukwekkend die 15 minutes. Wel heel goed dat dit zo gespeeld wordt. Want pas dan heb je door wat het allemaal met je doet en met je omgeving. Zouden ze hier ook moeten doen.

Wat wel leuk is, is het contact dat we hebben. Je merkt dat het steeds langer duurt voordat we weer contact hebben. En het wordt steeds gewoner dat we maar met z'n drie thuis wonen. Waar je voorheen elke dag alte en elke week een paar x via facetime contact had, is het nu nog maar eens in de paar dagen een kort apje en hooguit 1 x in de maand via facetime. ????

Nog 40 daagjes en dan kan ik je weer een heerlijke knuffel geven vent. Geniet nog even flink van de tijd die je daar bent, voor je het weet is het voorbij.

oom Bert tante Jelly

Hallo Max.Wat ik gisteren verkeerd heb gedaan weet ik niet, maar ik heb gereageerd op je blog en zie nu dat m'n berichtje niet over gekomen is.Wat heb je weer mooie ervaringen op gedaan.Prachtig zo'n dansavond en wat zag je er mooi uit in je smoking!!!!! Ja de laatste 40 dagen zijn ingegaan het gaat nu heel snel!! Wij verheugen ons er ook op om je straks weer te zien.Maar eerst nog genieten en 12mei graduation,heeft dat te maken met diploma uitreiking of zoiets dergelijks? In ieder geval heel veel plezier lieve groetjes oom Bert tante Jelly.

Opa en Ria

Wat heb jij toch een prachtige tijd daar in Alaska , wij genieten steeds weer van je mooie verhalen. Je ziet er ook heel mooi uit in je prachtige pak met vlinderdasje. En geniet nog maar de laatste 40 dagen. Wij vinden het fijn om je straks in mei weer te ontmoeten en om al je al je verhalen in te horen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!